Baar, Zug – 2023. december 14: Jürg Marquard időben biztosította a hosszútávú utódlás kérdését azzal, hogy 2017-ben Bijan Khezri vált a Marquard Media Group CEO-jává, majd 2018-ban – az 1964-ben alapított európai média konglomerátum történetében először – megnyitotta a vállalat tulajdonosi szerkezetét. A mostani többségi akvizícióról szóló megállapodás pillanatában a Bijan Khezri által alapított és irányított KCRI AG már 20%-os részesedéssel bírt a Marquard Groupban.
2017-ben a vállalat elkezdte azt a jelentős digitális transzformációs folyamatot, amely során Lengyelországban kilépett a hagyományos print lifestyle üzletágból és a fókusz az IT-megoldásokra, a gamingre és a szoftverfejlesztésre helyeződött – elsősorban Németországban. A változáshoz kapcsolódó üzleti modell jellemzője, hogy egyre kevésbé függ a reklámbevételektől, és inkább az e-kereskedelem, a számítógépes termékek, az IT álláspiac, a game server megoldások, és az SaaS voice/chat kommunikációs megoldások felé nyit.
Jürg Marquard: „Nem könnyű egy olyan üzletember számára az elengedés, aki több mint 50 éven keresztül egyedüli tulajdonosként építette és folyamatosan sikerrel alakította át a vállalatát. Az előrehaladott korom ellenére a vállalkozói szenvedélyem nagyon is a régi. Bijan Khezri személyében egy erős társra találtam. A több, mint hat évnyi szoros együttműködés során mindig sikerült kiegészíteni egymás erősségeit a vállalatcsoport érdekében. Örülök, hogy az örökségem a KCRI többségi tulajdonszerzésén keresztül Bijan kezébe kerül.”
Bijan Khezri: „Jürg Marquard a vállalkozók egy különleges generációját képviseli, akik sikerrel ötvözték a pionírok szellemét, a hosszútávú tervezést és a folyamatos változást. Mindig is feladatomnak éreztem, hogy – további termék- és modell fejlesztések megvalósítása mellett – tovább vigyem az új korszakba azokat az értékeket, amelyeket Jürg testesít meg. A Jürg Marquarddal való társulásom egészen kivételes élmény a 25 éves vállalatvezetői pályafutásom során és várom, hogy továbbvihessem ezt a vállalkozói tradíciót. Az eddig elért változások megalapozzák a további profitábilis növekedést.”
A Marquard Group Hungary egy vezető lifestyle médiavállalat Magyarországon olyan prémium márkákkal, mint a 25 éves JOY, a magyar piacra fejlesztett ÉVA Magazin, az InStyle és az InStyle MEN. A Marquard Group Hungary digitális transzformációja keretében az e-commerce üzleti modellekben is egyre jelentősebb eredményeket ér el (JOY-napok app, Vegyélhazait kezdeményezés).
Szerkesztők figyelmébe:
Marquard Group
A svájci központú Marquard Group egyedülálló, piacvezető portfolióval rendelkezik Németországban gaming és IT területen: 4Players, Computec és Golem. Magyarországon a Marquard Group Hungary prémium lifestyle brandekkel van jelen (JOY, InStyle, ÉVA). Széleskörű és innovatív e-commerce üzleti modellje, IT munkaerő-piaci, játékszerver, voice/chat SDK szoftver megoldásai biztosítják a Marquard Group hosszútávú sikerét. A Marquard Group olyan transzformáción esett át, amely a reklámalapú helyett a tranzakció alapú üzleti modellre támaszkodik, felhasználva a meglévő media brandjeit. Bizalom, szakértelem és innováció – ezek az értékek állnak a csoport minden szolgáltatása és terméke mögött.
4Players
A 4Players vezető szerepet tölt be a game server üzletágban Németországban, a 3-D kommunikációs technológia úttörője, amely eredetileg a gaming piac számára készült, ám mára a metaverzum és a VR terület is hasznosítja innovációit. Fejlett SDK-alapú hangcsevegési rendszereivel és 3D térbeli hangmegoldásaival, amelyeket egy szabadalmaztatott globális szerverhálózat támogat, a 4Players világszerte sokféle ügyféligényt szolgál ki. Küldetésünk: kihívásokat találni a globális digitális interakció, és felhasználói elkötelezettség terén a többplatformos, biztonságos, könnyen integrálható hang/videocsevegési funkciókkal.
Computec
A Computec harminc éve Németország vezető médiacége gaming és a hozzá tartozó hardware területen a zászlóshajónak számító brandjeivel: PC GAMES és PC GAMES HARDWARE. Az üzleti modell bővüléséhez a gaming számítógépek és hardware komponensek (PCGH Gear), valamint az e-kereskedelem alapú szolgáltatások (Affiliate-as-a-Service) irányába nagyban hozzájárult a havi mintegy 5 millió olvasó bizalma. Küldetésünk: egyedi tartalmak és termékek, valamint folyamatos üzleti modell innováció biztosítása az olvasóink és vállalati ügyfeleink kiszolgálása érdekében.
Golem
A Golem 3 millió olvasóval rendelkezik havonta a Golem.de oldalon, ők elsősorban IT-szakemberek, döntéshozók, fejlesztők, rendszergazdák. A Golem beszámol azokról a releváns kérdésekről és szempontokról, amelyek naponta foglalkoztatják az IT-szakembereket. Jövőorientált és új témákat dob fel. A portállal szorosan összefonódó Golem a karrierfejlesztés szolgálatában áll: állásközvetítést, szakmai szemináriumokat, tréningeket és IT coachingot kínál. Küldetésünk: megbízható partnerként informatikai szakembereket ellátni információval elemzésekkel, inspirációval, oktatással és szakmai fejlődési lehetőségekkel.
Bijan Khezri
A genfi egyetemi tanulmányok után Bijan Khezri Londonban, befektetési banki területen kezdte a pályafutását, majd 1998-tól bekerült tőzsdén jegyzett társaságok boardjába Londonban és New Yorkban. 29 évesen az egyik legfiatalabb FTSE-100 board tag volt. Az elmúlt 25 évben számos családi és magántőke vállalatot szolgált innovációival elnökként és vezérigazgatóként, valamint független igazgatótanácsi elnökként a technológia és a sport területén. A svájci székhelyű KCRI (Khezri Capital Research International) egy befektetési és kormányzati tanácsadó vállalat. 50 éves korában doktorált az St. Galleni Egyetemen.