Kutatás: imádják a magyarok a kuponokat, a vásárlók harmada kivár egy jó ajánlatra

Az akciókkal a fiatalok és a 400 ezer forint felett keresők élnek a leginkább

A magyarok több mint harmada halasztott már el vásárlást, hogy később kuponnal olcsóbban szerezhessen be egy terméket, 40%-uk pedig olyasmit is vett az akciók miatt, amit eredetileg nem szándékozott megvásárolni – derül ki Reacty Digital reprezentatív kutatásából, amelyet a JOY Magazin megbízásából készített. A kutatás arra is rávilágított, hogy a kuponakciók elsősorban a magasabb végzettségű, városi, havi 400 ezer forint felett kereső közönséget szólítják meg.

A Reacty Digital reprezentatív online felmérése a hazai kuponozási szokásokat kívánta felderíteni az ország egyik legnagyobb vásárlói eseménye kapcsán: az idei harmadik JOY-napokat szeptember 10-12. között tartják.

Jobban hatnak a hölgyekre az akciók

A válaszadók több mint harmada (35%) nyilatkozott úgy, hogy halasztott már el vásárlást azért, hogy kihasználhasson egy közelgő kuponakciót. A nők alighanem jobban figyelnek a lehetőségekre, mert hat százalékkal több hölgy tett így az akciók reményében, mint férfi. Leginkább a 18-29 év közöttiek (41%) hajlamosak az akciós napokra várni, a 45-59 évesek között ez az arány már csak 31%. Akik halasztottak már el vásárlást egy jó akció miatt, elsősorban műszaki cikkre vágytak, majd a divatáruk és az élelmiszerek következnek a sorban.

A válaszadók 40%-a nyilatkozta azt, hogy a jelentős kuponkedvezmény miatt vásárolt már olyan terméket, amelyet eredetileg nem tervezett megvenni. E tekintetben a nők (45%) könnyebben elcsábulnak mint a férfiak (36%).

Magasabb végzettségűek használják ki inkább a lehetőségeket

A kutatás tanulsága, hogy a kuponakciók leginkább a fiatal, jó keresetű, magas végzettségű, városi rétegeket szólítják meg. Legnagyobb arányban a 18-29-es korosztály (52%) mondta azt, hogy csak a kuponos program miatt vásárolt meg egy terméket. A havi 400 ezernél többet keresők 45%-a válaszolt igennel erre a kérdésre, míg a havi 150 ezer forint alatt keresők mindössze 37%-a. Hasonlóak az arányok akkor is, ha az iskolázottságot tekintjük: a diplomások 44%-a mondta azt, hogy vásárolt már a kuponok miatt, míg a szakmunkásképzőt végzetteknek csupán 36%-a.

A kuponos akciók a Budapesten és a megyeszékelyeken élőket mozgatják meg a leginkább, ebben alighanem az is közrejátszik, hogy a nagyobb városokban több lehetőség van a vásárlásra, mint a községekben. A járványhelyzet növelte az online kereskedelem és a kuponos akciók jelentőségét is. A JOY-napok tavasszal minden eddiginél több, 506 kuponnal jelentkezett, a mostani felmérés szerint pedig a 18-79 évesek 22%-a pandémia miatt fokozottabban figyeli a kuponos akciókat.

Kevés az igazán ismert brand 

A felmérés alapján a közönség három vásárlói eseményt ismer név szerint. Amikor több lehetőséget is meg lehet jelölni, a válaszadók 80%-a Black Friday-t említette, majd a Glamour napok (66%) és a JOY-napok (54%) következnek a sorban. Tekintve, hogy a többi esemény közül egy sem éri el a húsz százalékot, kimondható, hogy ez a három komoly múltra visszatekintő program dominálja a piacot.

„A kíváncsiság, a kitartás és a bizalom a génjeinkben van” – Interjú Béres Marcell-lel

A Béres Gyógyszergyár új elnökével, a Béres család 3. generációját képviselő Béres Marcell-lel beszélgetve egy olyan küldetéstudat rajzolódik ki, amely mélyen gyökeredzik a családban. Az alapító nagyapa, id. dr. Béres József által megkezdett út mára az egészségvédelem egyik legnépszerűbb brandjévé vált. Marcell idén ősszel vette át a stafétát édesapjától, dr. Béres Józseftől, aki hosszú távú […]

Megnézem

Kiosztották az InStyle #Képesvagyok 2024 díjait: Inspiráló történetek és példaképek a W Budapest Hotelben

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre az InStyle magazin #Képesvagyok díjátadó gálája, amely most is kiemelkedő személyiségeket ünnepelt. A W Budapest Hotel elegáns termeiben a közönség és a díjazottak jelenlétében hirdették ki a tíz kategória győzteseit, akik mindannyian saját történetükkel, bátorságukkal és kitartásukkal inspirálják a társadalmat. Az olvasók szavazatai alapján kiválasztott győztesek nem csupán saját határaikon […]

Megnézem

InStyle #Képesvagyok 2024

Idén is nagy várakozásokkal köszöntjük a #Képesvagyok díjátadó gáláját, amely ismét azokat az inspiráló személyeket ismeri el, akik kiemelkedő teljesítményükkel, elkötelezettségükkel és kitartásukkal példaértékűek a társadalom számára. A díj célja, hogy olyan embereket mutasson be és díjazzon, akik hisznek az álmaikban, és folyamatosan dolgoznak azért, hogy megvalósítsák őket – legyen szó szakmai, társadalmi vagy kreatív […]

Megnézem

Csalár Bence: A fenntartható divat élharcosa és az önazonosság nagykövete

Csalár Bence neve mára egybeforrt a fenntartható divattal és az egyediség bátor képviseletével. Évek óta a hazai divatszcéna egyik meghatározó szereplője, aki kreatív tanácsadóként, íróként és előadóként küzd azért, hogy a divat világában egyre nagyobb teret nyerjen a felelősségteljes, környezettudatos gondolkodás. Bence nemcsak a divat szakértője, de az önazonosság és bátorság nagykövete is. Személyes tapasztalatai […]

Megnézem