Felmérés: Tízből nyolcan keresik a jó akciókat, egyre többen spórolnak

Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki a JOY-napok felmérésből, amely a Takarékossági világnap (október 31.) alkalmából készült. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként reagálnak a hazai fogyasztók a helyzetre. Az online kérdőívet több mint 3500-an töltötték ki. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók 85%-a aktívan keresi a jó akciókat, 14%-uk pedig spórolásképpen kevesebbet vásárol, mint korábban. Mindössze egy százalék nyilatkozta azt, hogy nem spórol.

A globális gazdasági nehézségek miatt felértékelődhetnek a kuponos akciók, vásárlásösztönző programok. A Takarékossági világnap alkalmából készült felmérés részeként arra is rákérdeztek, hogy a vásárlókat jobban érdekli-e a kuponozás idén, mint korábban. A válaszadók 47 százaléka szerint fontosak az akciók, mert emelkedtek az árak. 15% egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a rosszabb anyagi helyzete miatt foglalkoztatja jobban, mit és mennyiért vásárol. Ugyanakkor 38% számára a helyzet változatlan, nem érdekli jobban a kuponozás lehetősége, mint régebben.

Miért kuponozik a magyar – tette fel a kérdést a felmérés. A válaszadók többsége, 70%-a úgy nyilatkozott, hogy amúgy is megvenné a szóban forgó termékeket, azonban az akciós programok keretében olcsóbban teheti ezt meg. A több ezer válaszadó 16%-a számolt be anyagi nehézségekről: ők azok, akik saját bevallásuk szerint teljes áron nem tudnának hozzájutni a kívánt termékekhez. Kisebbségben – 14% – vannak azok, akik spórolási okból kuponoznak ugyan, de a teljes árat is ki tudnák fizetni egy-egy portékáért. 

A kutatás résztvevői közül 14% döntött úgy, hogy az anyagi nehézségek miatt kevesebbet vásárol, mint korábban, de hatalmas azoknak az aránya (85%) is, akik a jó akciókkal próbálnak meg spórolni.

A kuponos akciók marketing hatását vizsgálva a JOY-napok felmérése rákérdezett, hogy az akciókat látva a vásárlók olyasmit is a kosarukba raknak-e, amelyet eredetileg nem terveztek megvenni. A válaszadók 71%-a vallotta be, hogy vásárolt már terméket kizárólag a kuponos kedvezmények miatt, 12%-uk ellenben soha nem tett ilyet. A maradék 17% “elcsábul” néha egy-egy jó akció láttán. 

Érdekes betekintést nyújt a vásárlói szokások alakulásába, hogy a felmérésben részt vevők 62%-a halasztott már el vásárlást azért, hogy bevárjon egy jó kuponos akciót. A gazdasági helyzetre reagálva 32% mostanában, spórolási célzattal kezdett el figyelni arra, hogy a kívánt terméket inkább akciósan vegye meg. Mindössze 6% nyilatkozott úgy, hogy amit akar, azt kupontól függetlenül is megszerzi.

A JOY-napokra legközelebb 2022. november 10-13. között kerül sor, a program idei utolsó rendezvénye a „Spórolj velünk” szlogennel érkezik. 

„Fontos számunkra, hogy mindig naprakészek legyünk a trendekkel, fogyasztói szokásokkal kapcsolatban, hogy a legjobb akciókat és termékeket kínáljuk a vásárlóknak. Az idei év vége sok szempontból különleges, hiszen egyre több család számára értékelődik fel a tudatos vásárlás szerepe. Ebben a környezetben még nem vizsgáltuk a kuponos akciók hatását. A kutatás rámutatott, hogy a vásárlásösztönző programok létfontosságúak a vásárlók és a kereskedők számára egyaránt” – mondta el Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatója.

Rekord látogatottság az evamagazin.hu-n

Történelmi pillanat, amire igazán büszkék lehetünk! 💪🥂 Fennállása óta először átlépte az 1 milliót az evamagazin.hu valós felhasználóinak száma (forrás: Gemius). Ez rekord az online magazinunk életében, és még erősebben ösztönöz bennünket arra, hogy a jövőben is színvonalas digitális tartalmakkal, podcastokkal, cikkekkel, videókkal örvendeztessük meg az olvasóinkat. Köszönjük💙

Megnézem

A legstílusosabb technológiai innovációkat díjazza az InStyle magazin

A legstílusosabb technológiai újdonságokat díjazza a világ vezető stílusmagazinja, az InStyle magyar kiadása. A Style Tech Of The Year verseny hét kategóriájában keresik többek között az év telefonját, home entertainment eszközét, okos kütyüjét, laptopját, valamint 2022 innovációját is. A legjobbakat a nagyközönség szavazza meg. Első alkalommal rendezi meg az InStyle magazin a Style Tech Of […]

Megnézem

Megújult kreatív koncepcióval, spórolós tematikával indult el a JOY-napok

A vásárlók 85%-a keresi a jó akciókat a világgazdasági válságban Megújult kreatív koncepcióval, szlogennel (Mondj igent a kedvezményekre és spórolj velünk!) és rengeteg jó akcióval érkezik a JOY-napok 2022 őszi/téli kiadása november 10-13 között. A vásárlásösztönző program egy olyan időszakban köszönt be, amikor – a JOY felmérése szerint – tízből nyolc fogyasztó tudatosan keresi a […]

Megnézem

Kiosztották az InStyle magazin #képesvagyok díjait – íme, a győztesek!

B. Nagy Réka, Szabados Ági, Szilágyi Liliána, Fenyvesi Zoli, Horváth József és Lakatos Levente kapta az InStyle magazin #képesvagyok díját. A világ vezető stílusmagazinjának magyar kiadása első alkalommal osztotta ki az elismeréseket olyan embereknek, akik motiválhatnak másokat is. A #képesvagyok díj olyan embereket ismer el, akik megküzdöttek testi korlátaikkal, felvették a harcot a társadalom stigmáival […]

Megnézem