Felmérés: Tízből nyolcan keresik a jó akciókat, egyre többen spórolnak

Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki a JOY-napok felmérésből, amely a Takarékossági világnap (október 31.) alkalmából készült. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként reagálnak a hazai fogyasztók a helyzetre. Az online kérdőívet több mint 3500-an töltötték ki. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók 85%-a aktívan keresi a jó akciókat, 14%-uk pedig spórolásképpen kevesebbet vásárol, mint korábban. Mindössze egy százalék nyilatkozta azt, hogy nem spórol.

A globális gazdasági nehézségek miatt felértékelődhetnek a kuponos akciók, vásárlásösztönző programok. A Takarékossági világnap alkalmából készült felmérés részeként arra is rákérdeztek, hogy a vásárlókat jobban érdekli-e a kuponozás idén, mint korábban. A válaszadók 47 százaléka szerint fontosak az akciók, mert emelkedtek az árak. 15% egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a rosszabb anyagi helyzete miatt foglalkoztatja jobban, mit és mennyiért vásárol. Ugyanakkor 38% számára a helyzet változatlan, nem érdekli jobban a kuponozás lehetősége, mint régebben.

Miért kuponozik a magyar – tette fel a kérdést a felmérés. A válaszadók többsége, 70%-a úgy nyilatkozott, hogy amúgy is megvenné a szóban forgó termékeket, azonban az akciós programok keretében olcsóbban teheti ezt meg. A több ezer válaszadó 16%-a számolt be anyagi nehézségekről: ők azok, akik saját bevallásuk szerint teljes áron nem tudnának hozzájutni a kívánt termékekhez. Kisebbségben – 14% – vannak azok, akik spórolási okból kuponoznak ugyan, de a teljes árat is ki tudnák fizetni egy-egy portékáért. 

A kutatás résztvevői közül 14% döntött úgy, hogy az anyagi nehézségek miatt kevesebbet vásárol, mint korábban, de hatalmas azoknak az aránya (85%) is, akik a jó akciókkal próbálnak meg spórolni.

A kuponos akciók marketing hatását vizsgálva a JOY-napok felmérése rákérdezett, hogy az akciókat látva a vásárlók olyasmit is a kosarukba raknak-e, amelyet eredetileg nem terveztek megvenni. A válaszadók 71%-a vallotta be, hogy vásárolt már terméket kizárólag a kuponos kedvezmények miatt, 12%-uk ellenben soha nem tett ilyet. A maradék 17% “elcsábul” néha egy-egy jó akció láttán. 

Érdekes betekintést nyújt a vásárlói szokások alakulásába, hogy a felmérésben részt vevők 62%-a halasztott már el vásárlást azért, hogy bevárjon egy jó kuponos akciót. A gazdasági helyzetre reagálva 32% mostanában, spórolási célzattal kezdett el figyelni arra, hogy a kívánt terméket inkább akciósan vegye meg. Mindössze 6% nyilatkozott úgy, hogy amit akar, azt kupontól függetlenül is megszerzi.

A JOY-napokra legközelebb 2022. november 10-13. között kerül sor, a program idei utolsó rendezvénye a „Spórolj velünk” szlogennel érkezik. 

„Fontos számunkra, hogy mindig naprakészek legyünk a trendekkel, fogyasztói szokásokkal kapcsolatban, hogy a legjobb akciókat és termékeket kínáljuk a vásárlóknak. Az idei év vége sok szempontból különleges, hiszen egyre több család számára értékelődik fel a tudatos vásárlás szerepe. Ebben a környezetben még nem vizsgáltuk a kuponos akciók hatását. A kutatás rámutatott, hogy a vásárlásösztönző programok létfontosságúak a vásárlók és a kereskedők számára egyaránt” – mondta el Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatója.

„A kíváncsiság, a kitartás és a bizalom a génjeinkben van” – Interjú Béres Marcell-lel

A Béres Gyógyszergyár új elnökével, a Béres család 3. generációját képviselő Béres Marcell-lel beszélgetve egy olyan küldetéstudat rajzolódik ki, amely mélyen gyökeredzik a családban. Az alapító nagyapa, id. dr. Béres József által megkezdett út mára az egészségvédelem egyik legnépszerűbb brandjévé vált. Marcell idén ősszel vette át a stafétát édesapjától, dr. Béres Józseftől, aki hosszú távú […]

Megnézem

Kiosztották az InStyle #Képesvagyok 2024 díjait: Inspiráló történetek és példaképek a W Budapest Hotelben

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre az InStyle magazin #Képesvagyok díjátadó gálája, amely most is kiemelkedő személyiségeket ünnepelt. A W Budapest Hotel elegáns termeiben a közönség és a díjazottak jelenlétében hirdették ki a tíz kategória győzteseit, akik mindannyian saját történetükkel, bátorságukkal és kitartásukkal inspirálják a társadalmat. Az olvasók szavazatai alapján kiválasztott győztesek nem csupán saját határaikon […]

Megnézem

InStyle #Képesvagyok 2024

Idén is nagy várakozásokkal köszöntjük a #Képesvagyok díjátadó gáláját, amely ismét azokat az inspiráló személyeket ismeri el, akik kiemelkedő teljesítményükkel, elkötelezettségükkel és kitartásukkal példaértékűek a társadalom számára. A díj célja, hogy olyan embereket mutasson be és díjazzon, akik hisznek az álmaikban, és folyamatosan dolgoznak azért, hogy megvalósítsák őket – legyen szó szakmai, társadalmi vagy kreatív […]

Megnézem

Csalár Bence: A fenntartható divat élharcosa és az önazonosság nagykövete

Csalár Bence neve mára egybeforrt a fenntartható divattal és az egyediség bátor képviseletével. Évek óta a hazai divatszcéna egyik meghatározó szereplője, aki kreatív tanácsadóként, íróként és előadóként küzd azért, hogy a divat világában egyre nagyobb teret nyerjen a felelősségteljes, környezettudatos gondolkodás. Bence nemcsak a divat szakértője, de az önazonosság és bátorság nagykövete is. Személyes tapasztalatai […]

Megnézem