Ez a lap más, mint a többi…
10. születésnapját ünnepli az ÉVA magazin

10 év, 114 lapszám, 23 különszám, több mint 2 millió eladott lap, közel 7000 előfizető, úttörő „olvasó a címlapon” koncepció, Éva Tolerancia kampány, az első smink, retus és filter nélküli címlap, a hazai glossy magazinok piacán elsőként bevezetett iPad-alkalmazás, számtalan, a márka egyediségét és minőségét elismerő díj – ez röviden a születésnapját ünneplő ÉVA magazin mérlege.

2007 tavaszán a Marquard Media egy hazai fejlesztésű, kimondottan a magyar piacra készülő női magazinnal bővítette portfólióját. Az Éva nem állt be a sorba, hanem átfogó piackutatási munkák eredményeire támaszkodva a közönség új körét szólította meg. Azokat, akik egy magazintól már nem azt várják, hogy kialakítsa ízlésüket, segítse nővé érésüket, hanem kialakult életstílusukhoz méltó, színvonalas, megbízható, praktikus olvasmányt keresnek. Egy magazint, amely az élet sokoldalúságát tükrözi, miközben nem idealista és nem idealizál.

A kezdetekre így emlékszik Óhidi Zsuzsanna, a kiadó ügyvezető igazgatója:

„Emlékszem az első találkozásra az alapító csapattal. Az étterem eldugott asztala fölött összedugott fejek képét a mai napig őrzöm, csakúgy, mint a várakozás izgalmát. A szinte tapintható alkotó szellem, a kreatív energiák, az értékteremtés vágya és ígérete, a hasonló értékrendű emberek harmóniája a kezdetektől kíséri útján az Éva magazint. Különlegeset és egyedit akartunk teremteni, valami olyat, ami a sajátunk, a miénk, azoké az értelmes magyar nőké, akik az élet területei között egyensúlyozva, zsonglőrködve már megtalálták magukat, és élvezik, hogy a saját útjukat járják. 10 éve vagyunk része egymás életének, 10 éve kapok minden lapszámtól olyan gondolatokat, amelyek feltöltenek, előrevisznek, és olyan írásokat, amelyek mintha személy szerint nekem szólnának, és amelyekben – hűen az Éva szlogenjéhez – magamra ismerek.”

Hasonló emlékeket őriz az indulásról Margaret Ann Dowling, a lap alapító ügyvezető igazgatója:

„Az Éva abban a személyes pillanatban született, amikor rájöttünk, hogy napról napra távolabb kerültünk attól az élettől, amit előre elterveztünk. Ahogy magyarul mondják, az egyik szemünk sírt, a másik pedig nevetett. Felismertük, hogy tennünk kell valamit azért, hogy a többi nő is tudja, nincsenek egyedül, mind egy hajóban evezünk. Tartani kell egy kis szünetet a tökéletességért folytatott önmarcangolásban és önkorlátozásban. Együk meg azt a sütit, táncoljunk, vegyünk egy mély levegőt és álljunk meg egy pillanatra, hogy élvezzük az életet.”

Az Éva magazin sikere immáron egy évtizede töretlen. Különlegességét többek között az adja, hogy bátran nyúl olyan kérdésekhez, mint fontos társadalmi ügyek, környezetvédelem, családi történetek. Teszi mindezt komoly, humoros, szórakoztató, inspiráló, néha meghökkentő, provokatív módon. Ez utóbbit mutatja, hogy hazánkban ez a női magazin jelent meg először retusálatlan, sminkmentes címlappal, de éppolyan emlékezetes az a borító is, amelyen a gyermekét szoptató Gryllus Dorka látható, vagy az, amelyen egyszerre 3 vallási jelkép is megjelent.
„A lényeg az, ami összeköt minket. A női mivoltunk, a gondolataink, az érzelmeink, a vágyaink, a tetteink” – fogalmaz Pócsik Anita főszerkesztő a lapról.

Az Éva abból a szempontból is egyedi, hogy magukat az olvasókat is bevonja, aktivitásra sarkallja: 10 év alatt 63 alkalommal kerülhettek előfizetők a borítóra, a 2016-ban meghirdetett Éva Tolerancia évéhez kapcsolódóan pedig minden szám oldalain egy tolerancialánc húzódott végig, egymást kézen fogó ismeretlenekkel.

Az Éva égisze alatt számos különszám is megjelent: a karácsonyi készülődésben segítséget nyújtó Éva Advent mellett a Kölyök, Konyha, Húsvét, Kreatív, Utazó és Egészség is a márka palettáját színesíti. A különszámokhoz kapcsolódóan, a hazai magazinpiacon a márka jelentkezett először iPad-applikációval.

A különleges tartalomnak és a címlapoknak köszönhetően a szakmai sikerek sem maradtak el: a magazin 5. éve Magyar Brands-díjas, de a Minőségi újságírásért díjat, a Zsigmond Márta Médiadíjat és a Családbarát Médiáért díjat is bezsebelhette már.

A jubileumi, májusi lapszám rendhagyó belsővel és külsővel jelentkezik: a borítón egy generációkat összekötő ikon, Halász Judit szerepel, a tartalom pedig bepillantást enged az ÉVA elmúlt 10 évébe. A leghűségesebb előfizetők mellett bemutatkozik a lap szerkesztősége is, a legkedveltebb szerzők egymást faggatják, s megszólalnak és bepillantást engednek az életükbe azok a híres anyák, akik már korábban is megmutatták valós arcukat, mindennapjaikat.

Rekord látogatottság az evamagazin.hu-n

Történelmi pillanat, amire igazán büszkék lehetünk! 💪🥂 Fennállása óta először átlépte az 1 milliót az evamagazin.hu valós felhasználóinak száma (forrás: Gemius). Ez rekord az online magazinunk életében, és még erősebben ösztönöz bennünket arra, hogy a jövőben is színvonalas digitális tartalmakkal, podcastokkal, cikkekkel, videókkal örvendeztessük meg az olvasóinkat. Köszönjük💙

Megnézem

A legstílusosabb technológiai innovációkat díjazza az InStyle magazin

A legstílusosabb technológiai újdonságokat díjazza a világ vezető stílusmagazinja, az InStyle magyar kiadása. A Style Tech Of The Year verseny hét kategóriájában keresik többek között az év telefonját, home entertainment eszközét, okos kütyüjét, laptopját, valamint 2022 innovációját is. A legjobbakat a nagyközönség szavazza meg. Első alkalommal rendezi meg az InStyle magazin a Style Tech Of […]

Megnézem

Megújult kreatív koncepcióval, spórolós tematikával indult el a JOY-napok

A vásárlók 85%-a keresi a jó akciókat a világgazdasági válságban Megújult kreatív koncepcióval, szlogennel (Mondj igent a kedvezményekre és spórolj velünk!) és rengeteg jó akcióval érkezik a JOY-napok 2022 őszi/téli kiadása november 10-13 között. A vásárlásösztönző program egy olyan időszakban köszönt be, amikor – a JOY felmérése szerint – tízből nyolc fogyasztó tudatosan keresi a […]

Megnézem

Felmérés: Tízből nyolcan keresik a jó akciókat, egyre többen spórolnak

Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki a JOY-napok felmérésből, amely a Takarékossági világnap (október 31.) alkalmából készült. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként reagálnak a hazai fogyasztók a helyzetre. Az online kérdőívet több mint 3500-an töltötték ki. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók 85%-a aktívan keresi a jó akciókat, 14%-uk pedig spórolásképpen […]

Megnézem