Hazánk egyik vezető médiavállalataként meggyőződésünk, hogy kulcsszerepet töltünk be a társadalmi szemlélet formálásában, a tudatos és felelős gondolkodás kialakításában.
A jó pár éve indított CSR-tevékenységünkkel célunk az volt, hogy értéket teremtsünk, és felhívjuk a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára. Cégünk szellemiségét áthatja a CSR területén betöltött karakteres szerepvállalás, melyre a cég saját programot is épít, ez a Marquard Media Cares. Ezzel a programmal elhivatottságunkat fejezzük ki a cégcsoportban a 2030-as fenntartható fejlődési célok megvalósítása kapcsán. Ebből a keretrendszerből jó pár fontos, fenntartható célt emeltünk ki magunk számára: jótékonysági kapcsolatok, a gyermekek támogatása, a felelősségteljes fogyasztásra való edukálás és a környezetvédelem. A fenntartható jövőért folytatott munka áthatja a mindennapjainkat, termékeink aktivitását és munkavállalóink személyes életvitelét is.
A Fur Free aktivitás, a Joy Tündér jótékonysági programja, a Covering Climate Now tartalomgyártási szerepvállalás mellett elhivatottak vagyunk a tudatos fogyasztásra való ösztönzés, a körkörös gazdaság és a zöld programok támogatása iránt. – mondta Salamon Brigitta, a médiacég vállalati kommunikációs vezetője.
- A kiadó CSR-tevékenységének meghatározó lépése volt a JOY Tündér program 2015-ös elindítása. A program hagyományteremtő és a márka életét a jövőben is végigkísérő céllal jött létre, melynek keretén belül a minden májusban és novemberben megjelenő JOY-napok lapszámmal egy kiválasztott jótékonysági szervezetet támogat a cég. A jelentős pénzadományon túl print és online megjelenésekkel segítjük az alapítványok megismerését, valamint szorosan együttműködünk a PR-ügynökségükkel. A teljesség igénye nélkül, akiket már támogattunk: MOSOLY ALAPÍTVÁNY, ORSZÁGOS ÁLLATVÉDŐRSÉG, ŐRZŐK ALAPÍTVÁNY, EZER LÁMPÁS ÉJSZAKÁJA ALAPÍTVÁNY, UNITED WAY ALAPÍTVÁNY, NEO MAGYAR SEGÍTŐKUTYA KÖZHASZNÚ EGYESÜLET, MAGYAR GYERMEKMENTŐ ALAPÍTVÁNY, KÉZENFOGVA ALAPÍTVÁNY.
- Büszkék vagyunk arra, hogy a magyarországi médiavállalatokon belül egy igencsak egyéni irányt, és ezen belül is kiemelkedő tevékenységet végzünk. A Marquard Media 2018-ban a magyar médiacégek közül elsőként csatlakozott a „Fur Free” vállalatok világszerte növekvő táborához, és e szellemiség jegyében sem divat-összeállításaiban, sem hirdetési felületein nem szerepeltet állati szőrből készült ruhadarabokat, táskákat és kiegészítőket. Minden platformunkkal csatlakoztunk a kezdeményezéshez. A mozgalom további népszerűsítésére a JOY magazin Youtube-csatornáján indítottunk egy videósorozatot, amelyben hazai sztárok és hirdetőpartnerek szólalnak meg kedvenceik társaságában, hangsúlyozva a gondolatot, hogy: „A bunda azé, aki beleszületett.” A videókampányhoz már olyan ismert karakterek csatlakoztak, mint Kovács Patrícia színésznő vagy Miskovits Marci televíziós személyiség, de a jó ügy mellé állt a prémium natúrkozmetikumairól híres Feller Adrienne is. A tudatosság és fenntarthatóság jegyében zajló Fur Free kampányban pedig olyan sztárok tűntek fel és emelnek szót a szőrme ellen, mint például Pál Dénes, Odett, a The Palace együttes vagy Steiner Kristóf, de Ónodi Eszter, Kulcsár Edina, Tóth Gabi, Dallos Bogi és Puskás Peti is a támogatásáról biztosított bennünket. A JOY Fur Free videókampány sikerét nemcsak az ahhoz önként csatlakozó hírességek egyre bővülő tábora, de a videók dinamikusan növekvő nézettsége és az egyes epizódok alatt indult aktív fogyasztói párbeszédek is alátámasztják.
A Fur Free szerepvállalásunk kapcsán számos konferencián is beszélünk a szőrmeipar okozta károkról és szenvedésről, és erős kapcsolatokat építettünk ki hazai és nemzetközi szervezetekkel, akikkel kézen fogva dolgozunk az etikus divatért, amiben senkinek sem kell szenvednie, és olyan termékekért, amelyek valóban a fenntarthatóságot támogatják. - 2019. szeptember 16–22. között egy eddig példátlan nemzetközi összefogás tanúi lehettünk. Világszerte több mint 300 – együttesen 1 milliárdos olvasótáborral rendelkező – médium csatlakozott a Columbia Journalism Review és a The Nation által, a The Guardian napilappal közösen indított Covering Climate Now kezdeményezéshez, amelynek célja, hogy a klímaváltozással kapcsolatos kérdések nagyobb médianyilvánosságot kapjanak. A Marquard Media Magyarország összes márkája részt vett a szerepvállalásban. A Marquard Media számára eddig is kiemelt téma volt a fenntarthatóság. Felületeinken eddig is számos tartalom jelent meg környezetvédelem és tudatos fogyasztás témákban. Pontosan ebben a hónapban szenteltük a JOY magazinunk teljes lapszámát ennek a tematikának.
Ebben a rendkívüli, a klímaváltozást tudatosító kampányban a mi kiadónk fontos szerepet töltött be azzal, hogy felerősíthette az olvasókban az egyéni szerepvállalás fontosságát, és elérhette, hogy ez a téma itthon is méltó helyre kerüljön a társadalmi tudatosságban. Sajnálatos módon itthon csak pár médium csatlakozott a kampányhoz rajtunk kívül. Mi 36 különlegesen izgalmas, és a tudatos fogyasztást támogató cikket közöltünk le azon a héten. - Sajnos a cikk terjedelme nem ad módot arra, hogy minden cselekedetünkről meséljünk. De kiemelném még a belső CSR-programunkat, a jótékonysági sütivásárainkat, a közös jótékonysági óvodafestő akcióinkat. Tartalmainkat átszövi ez a tudatosság, amire különösen büszkék vagyunk.
- Az SDG cselekvésre szólít fel mindannyiunkat, hogy véget vessünk a szegénységnek, kezeljük az egyenlőtlenségeket és megbirkózzunk a klímaváltozással 2030-ig. Mi nap mint nap teszünk azért, hogy a világ sokáig jó hely lehessen mindenki számára. – foglalta össze: Salamon Brigitta – vállalati kommunikációs vezető.